La nostra música

jueves, 22 de mayo de 2014

COMETARI DEL TEXT DE VICENT PASQUAL


El tractament integrat de llengua i contingut (TILC) és un enfocament didàctic que permet ensenyar els continguts acadèmics de les diferents disciplines acadèmiques (continguts disciplinaris)  i proporcionar simultàniament competències en les llengües (continguts lingüístics)  amb què aquests continguts són construïts.

L’aprenentatge mitjançant el TILC s’ha d’emprar en els següents casos: en l’ensenyament-aprenentatge del valencià i el castellà com a primera llengua (L1); en l’ensenyament-aprenentatge de les llengües estrangeres; amb l’alumnat immigrant no castellanoparlant; amb l’alumnat castellanoparlant.

Aquest article ens agrada perquè, a banda d’ensenyar l’ús del TILC, et dóna recomanacions a l’hora d’aplicar-lo a l’aula, com per exemple: el procediment per a fer l’input comprensible, estratègies de negociació, etc.  A més, inclou totes les possibles realitats lingüístiques que es poden presentar en l’aula, no solament castellanoparlants i valencianoparlants sinó també immigrants. També  mostra una visió crítica i reflexiva de l’aprenentatge i l’ensenyament que es fa a nivell interdisciplinari.

L’article inclou una explicació de com elaborar una unitat didàctica considerant la llengua com a factor de gran importància. Utilitza referències d’experts com Krashen o Vygotski per completar i concretar com s’ha de produir l’aprenentatge, per exemple, l’aprenentatge de bastida, zona de desenvolupament pròxim, l’adquisició gradual d’autonomia i la realització d’una activitat mitjançant la participació guiada. 

El fet que es promoga l’aprenentatge col·laboratiu fa que es produisca més interacció entre els aprenents i, com a conseqüència, s’incremente l’ús lingüístic i considerem que és una part fonamental.

Ens ha paregut molt interessant la pedagogia constructivista perquè permet que un conjunt de persones aprenguen entre elles a partir d’una guia experta o aprofitant la diferència de nivell existent entre els individus que composen un grup. Aquest és un fet que té en compte la diversitat i l’atenció a les diferències individuals i ens ha agradat el caràcter integrador, el qual permetrà facilitar la immersió i assoliment de qualsevol tasca, estiga o no relacionada amb una matèria lingüística. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario